De technicus als ambassadeur

Technici komen bij de klant en worden met regelmaat gevraagd gerichte voorstellen te doen voor vervolgtrajecten. Dat vraagt meer dan alleen technisch inhoudelijke kennis. Een effectieve communicatie is dan ook een voorwaarde.

Voor wie?

Voor technici die de ambitie hebben effectiever om te gaan met de vraagstukken, eisen en wensen van hun klanten en collega’s (interne klanten). Zij willen de verwachtingen van de klant overtreffen en zijn het visitekaartje van hun bedrijf.

Doel

De deelnemer kan zich beter inleven in klant en collega’s doordat hij of zij nu de juiste vragen kan stellen. Daardoor is de technicus beter in staat om samen met de klant nieuwe oplossingen vorm te geven en daar commercieel effectiever op in te spelen. Coaching door b.v. leidinggevenden om de nieuw verworven vaardigheden te borgen en uit te bouwen is belangrijk.

Onderwerpen

Goede indruk achterlaten, miscommunicatie voorkomen, goede vragen stellen, actief luisteren, inleven in de klant, interesse wekken, geven van advies, omgaan met klachten, vertrouwen wekken, koopsignalen oppikken, verbale en non-verbale communicatie, de klant centraal stellen en samenwerken.

Opmerking

Van te voren vult de deelnemer een DISC online vragenlijst in. Hier komt een rapport uit voort met zijn of haar communicatie en gedragsstijl. Hiermee wordt het een stuk makkelijker de eigen leerdoelen te formuleren.

Duur

2 Dagen. Afhankelijk van de beginsituatie en de leerdoelen kan de duur afwijken.

Vragen over deze Incompany Training?

Neem contact op
Pagina delen: